reklama

Den 5. Aurora, trh a slniecko

Dnes je sobota. Slniecko svieti. Dokonaly den prebehnut si mesto ako turistka. Den som zacal vybornymi ranajkami v menze na internate. Zaroven som si podla cestovnej prirucky vypracovala zaujimavu turu. Navstivim Petropavlovsku pevnost a pozriem si Auroru. Co som sa jej na zakladke nakreslila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zo stanice metra Primorskaja som sa vybrala na Gorkovskju. Tam by mal moj vylet zacat. Dokonca mam miesto na sedenie. Som na seba hrda. Zrazu vlacik zastavuje na zastavke Petrogradskaja. Bezim von, prepasla som moju zastavku. Skocim do vlacika naspat. A zistim, ze Grokovskaja je zatvorena z dovodu prestavby. Neostava mi nic ine, ako sa odviest na Petrogradskuju a zacat turu tam. Nejako sa na ten ostrov dostat musim. Petrohrad totiz lezi na niekolkych ostrovoch. Po dlhom hladani som konecne nasla zastavku autobusu, ktory ma odviezol na stanicu metra Gorkovskaja. Teraz si musim dat caj. Konecne som nasla utulnu kaviarnicku. Troitzkij most na ulici Posadskaja. Nedaleko od pomnika Gorkemu, ktory clovek nemusel vidiet, to je jedno, co prirucka odporuca. Teraz si uz len zalepit otlak na pate a kultura sa moze zacat. Cely cas som mala taky pocit, ze idem zlym smerom. Mala som pravdu. Zrazu som stala na trhu Sytnij rynok. Potesila som sa. Je sobota. K sobote trh pristane. Trh nie je velmi velky, ale oplati sa tam ist. Niekolko stankov a obchodikov je aj vonku ale hala trznice je ovela zaujimavejsia. Dostat maso, ryby, syr, ovocie, zeleninu, rozne druhy korenia. Za peniaze sa tu da kupit vsetko. A na jednom rohu som nasla stanok s kvasom a susenymi rybami. Kvas je nesmierne chutny a osviezujuci. Bohuzial ho malokde v kaviarniach dostat. Nabrala som nove sily a vybrala som sa hladat Auroru. Nasla som Petropavlovsku pevnost. Bola som z toho celeho hladania taka unavena, ze som sa rozhodla ist domov. Na tu pevnost si rezervujem radsej cely den. Ake prekvapenie.Da sa pohodlne prejst na Vasilievskij ostrov (moj ostrov) po mostiku. Preco som na to neprisla skor? Pevnost je hned oproti Strelke. To je taka vyhliadka nedaleko univerzity. Musim si lepsie rozmysliet, co si tu chcem pozriet. A hlavne sa tu koncene zorientovat. Teraz uz len do Internet Cafe a potom padam domov. Bol to pekny den. Dnes som si dokonca pohovorila s nasou pani v bufete a aj s mojou spolubyvajucou. Zacinam sa tu udomacnovat.

Petra Kiesau Belkova

Petra Kiesau Belkova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľka, cestovateľka, jazykovedkyňa, rýchlochodkyňa, poslucháčka ;-) ... Zoznam autorových rubrík:  Spiatočný do PetrohraduSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu