reklama

Den 4. Divadlo Mariinskij

Ako som sa dostala do rozpravky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes, v piatok, som konecne mohla ist na moj jazykovy kurz. Dnes uz nebolo treba nic vybavovat. Izba cislo 407. Mam pocit ze som v Cine. Je to sranda, Cinania a Taiwancania tu maju ocividne prevahu. S mojim metrom 168 si tu pripadam ako obor. Okrem mna tu je este jdene Fin. Preberali sme jednu Puskinovu poviedku. Lepsie povedane nam ju pani ucitelka preciatala a potom este raz zhrnula, o com poviedka je. Ja som myslela, ze som tu na kurze organizovanom univerzitou? Ale nech je ako chce. Aspon som sa dozvedela, ze dnes vecer bude v divadle Mariinskij opera Nos (Gogol). 1. 04. 09 by sa Gogol dozil 200 rokov a pri tejto prilezitosti tu bezi festival. Pojdem tam s mojou novou znamou Wan Chu. Predstavenie tu nebudem podrobnejsie rozoberat. Poviem k tomu len tolko: Tato nadherna poviedka, lekturu ktorej kazdemu odporucam, si nezasluzi, aby ju prevalcovali operou. Ale mozno sa to predstavenie inym pacilo. Mne sa pacila budova divadla. Nad-he-ra! Nemohla som zavriet usta od uzasu. Je to vsetko take krasne. Bohuzial som si nezobrala fotak. Ale mozno si tu este pozriem Labutie jazero a potom uz fotak nezabudnem. Mariinskij ma dlhu tradiciu a boli v nom polozene zaklady ruskej narodnej opery. Okrem opery tu bezi aj balet. Divadlo pracuje pod vedenim Valerija Gergijeva. Aj vcera bol dirigentom. Ale hovorim, co mna vcera fascinovalo, bola budova, ktoru postavil architekt Albert Cavos. Autobus zastavil priamo pred budovou divadla a ja som sa ani moc neobzerala a sla som priamo k pokladniam, pri ktorych som sa mala stretnut s Wan Chu. Ale uz som ju nenasla, oneskorila som sa o pol hodiny. Vstupna hala nie je nicim zaujimava. Hadam len tymi kontrolami pri vstupe. Ked vam skontroluju listky, prejdete detektorom kovu ako na letisku (len si nemusite vyzuvat topanky). A hned potom uz stojite pred satnou. Vsetko je tu trochu stiesnene. O lala, ja som si omylom kupila listok na parket. Tu cest som este nemala. Ale este mam cas a tak sa tu reku trochu poobzeram. A idem smerom podla sipky, ktora ohlasuje beletage. Tak sa teda pozrieme co ponuka to "pekne poschodie" :-) Zrazu stojim v obrovskej sale a nevidim okolo seba nic okrem kristaloveho lustra. Ludia to je tak uzasne. Zrazu si v mojom sedom kostimceku pripadam tak nevhodne oblecena. Sem sa musi ist minimalne v koktejlkach. Ale petrohradske damy samozrejme nesklamali. Veceru zdavaju uctu v krasnych satacha a ich sprievodcovia su v obleku s kravatou. Petrohradcania maju uzasny stil. Samozrejme maju niektori lepsi a niektori horsi stil. Ale stil maju vsetci. Zda sa mi niekedy, ze aj ked na chleba nebude, ale na handricky musi byt vzdy. No a konecne som nasla aj Wan Chu. Ta mala nastastie obleceny ten isty pulover ako dnes v skole :-). Okrem nej som spoznala aj dalsich ludi, ktori tu robia jazykovy kurz. Trochu sme si pokecali a uz som aj musela ist dole. Taka som bola smutna. Ale len chvilku. Vstupila som do hladiska a uz som usta nezavrela. Vdaka bohu, ze som bol predtym na tej beletage. Inak by ma tu od uzasu trafil slak. Moja unava sa uplne stratila. Vsetko je take elegantne, vsade same zlato a tie lustre, brokatova opona... Je to ako v rozpravke. Tu si urcite este pozriem este aj ten balet. Vy si to pozrite na stranke Mariinskij teater. Opisat sa to jednoducho neda.

Petra Kiesau Belkova

Petra Kiesau Belkova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som čitateľka, cestovateľka, jazykovedkyňa, rýchlochodkyňa, poslucháčka ;-) ... Zoznam autorových rubrík:  Spiatočný do PetrohraduSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu